Więcej szczegółów o SEO Kraków uzyskasz tutaj.
Firmy lub właściciele portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie starań . Nie posiadając wiedzy w zakresie SEO i nie monitorując systematycznie komunikatów o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować poprawnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugi sposób to utworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od programowania, kampanii Google Ads, content marketingu i projektowania graficznego, którzy służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Działanie dobrej firmy SEO
Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie doboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Zalecamy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych czy marketingowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która działa od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć znajduje się sekcja „Case study”. Zanim sygnuje się umowę trzeba przeanalizować opisy takich przypadków, by sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia oraz z jakimi problemami się mierzyła. Rzetelna agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: zawiadamia o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, a także dostarcza raporty z ukończonych działań i ich efekty.
Następny ważki aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w ciągu 30 minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, konieczne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszperać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych przedtem pracach SEO i o najważniejszych dla klienta usługach czy towarach, które chciałby wypromować.
Co o agencji SEO mówi model rozliczenia jaki proponuje?
Nieufnie powinno się potraktować firmy SEO, które proponują rodzaj umowy z zapłatą za uzyskany efekt. W takim systemie zleceniodawca płaci agencji SEO wtedy, gdy frazy kluczowe uzyskają określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 albo pierwszej strony wyników). To nadal często proponowany model rozliczeń, lecz niesie ze sobą spore zagrożenie – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt łamiąc zasady określone przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, stąd odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za usługi firmy SEO, to sporadycznie jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, aby przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a później wprowadzać w życie wszystkie przedstawione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]