Zleć audyty stron internetowych.
Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem rozmaitych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także analizę możliwości rozwoju. Czym, mając na uwadze zacytowaną definicję, jest więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak hierarchię nagłówków, kod strony, metadane, prędkość wczytywania się witryny i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Prócz samego wyliczenia błędów i uchybień, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się także wskazówki odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO bada witrynę www pod względem użyteczności, zawartości strony, zgodności ze normami W3C, a także prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co kluczowe – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – mnóstwo błędów zdoła uchwycić jedynie specjalista w danej dziedzinie
W sieci znajduje się dużo stron i narzędzi, za pomocą których można prędko i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony www. Plusy tej opcji? Cena oraz szybkość. Wady? Całe mnóstwo. Darmowe narzędzia lub też okrojone dema z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już wykażą pewne błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Dużo pomyłek (między innymi w kodzie) dostrzec można jedynie podczas analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.
Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję należy zaczekać na ogół od kilku dni do ok miesiąca. Okres na przygotowanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego sporządzenia. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie newralgiczne błędy obecne na stronie. Jeżeli strona była uruchomiona na bezpłatnym szablonie lub na platformie pokroju Magento czy Shoper, to elementów do poprawy może być sporo. Kiedy witryna powoli się ładuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na najistotniejsze dla klienta frazy, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.
SEO audyt – co pokaże, jeżeli będzie przeprowadzony dokładnie
Odpowiednio przeprowadzony audyt SEO może ujawnić mnóstwo wad witryny, między innymi:
- brak lub nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console),
- powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością witryny dla robotów,
- poprawność kodu strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- niska jakość treści na stronie,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- powolne wczytywanie się strony w wersji mobilnej i desktopowej
.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]