Potrzebujesz więcej wiadomości o PBN? Dobrze trafiłeś! Skieruj się tu.
Żeby odbiorca spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej kolejne fachowe i pomocne dla odbiorcy treści. Lecz nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network – pomocne jako część wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a następnie administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są najczęściej wykorzystywane jako komponent złożonej strategii reklamowej, co trzeba mocno zaznaczyć, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie nie jest tanie, a później należy przeznaczać mnóstwo godzin na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.
Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
Prywatne sieci portali znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej adres e-mail lub telefon, adres stacjonarny oraz nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również profil na portalu społecznościowym, wpis w internetowym rejestrze biznesowym lub artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Kolejna efektywna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, bowiem napotykanie linków do niego na różnych blogach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały wiarygodne, godne przeczytania teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza ze zdrowiem, prawem, aktualnymi informacjami czy inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO