Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

Sprawdź, komu zlecić pozycjonowanie stron

Funkcjonują trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Tłusty Czwartek czy Dzień Ojca. Ten rodzaj pozycjonowania jest wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Przeważnie trzeba zainicjować je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Następny typ pozycjonowania to solidne i sprawdzone rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads mocno się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest też to, iż coraz popularniejszy jest trend wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom MT500 srebrna,
– telefon Huawei P20 biały,
– obuwie sportowe puma Drift Cat czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się zazwyczaj:
– miasto (przykładowo “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Żoliborz”)
– kraj (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do odbiorców mieszkających w tym samym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]